Wednesday, August 18, 2010

Ketika kau berpaling dari ku..
Ku yakin kau takkan menoleh lagi..
Ketika kau lepaskan genggaman tangan mu..
Ku yakin takkan merasa lagi kehangatan sentuhan mu..
Ketika kau berjauhan dari ku...
Ku yakin semakin jauh..jauh..kau pergi...
Ketika kau dihimpit kebahagiaan..
Ku yakin tiada ingatan mu pada ku..

Saat ku cuba menarik mu..
Semakin galak kau menolak ku
Saat ku cuba menyentuh mu..
Semakin dingin sentuhan mu...
Saat ku cuba mendekati mu...
Semakin jauh kau lari dari ku..
Saat ku menyemai rindu ku pada mu...
Semakin marak kebencian mu pada ku..

Di saat kau sedar kehadiran ku..
Di saat kau sedar keikhlasan hati ku...
Di saat kau sedar rindu dan cinta ku pada mu..
Di saat kau sedar kau memerlukan aku...

Dan bila...kau serahkan hati mu pada yang lain...
Dan di saat itu kau kehilangan hati ku buat selama lamanya...

Air Mata IBU...

Tuesday, August 17, 2010

Buat sekian kalinyer air mata IBU mengalir laju x henti2..Dan di saat itu IBU bangga mempunyai anak seperti Zulkamil Iqram..Thanks sayang..hadir mu adalah penawar segala kesakitan IBU.

Malam semalam (16/08/2010 @ 8.00 pm) IBU muntah teruk sampai terkeluar segala makanan yg IBU makan. Mungkin sbb dah terlalu lama perut kosong sampai perut IBU dah x leh terima makanan yg masuk.
Tanpa di minta Zulkamil Iqram dtg menepuk belakang IBU sambil bertanya

Zulkamil Iqram : IBU sakit yer sampai muntah2,ABANG (bahasa panggilan Zulkamil Iqram) tepuk2 yer..                           ..sakit lagi tak IBU?
Ibu                   : Sikit jer...

Lepas dah muntah2 biasala..mesti nak minum air punyer sbb tekak dah rasa tak best kan..Tiba2 IBU rasa pandangan IBU gelap..badan IBU rasa ringan jer. Dan...

Zulkamil Iqram   : Ibu..ibu..bangun bu..(dlm nada suara yg risau & sedih..mcm nak nangis pon ader)

Sayup...sayup...jer suara halus Zulkamil Iqram memanggil2 nama IBU..bile IBU bukak mata IBU dah terbaring kat lantai dapur dgn kaca gelas bekas minum air bertaburan..Masa tu..air mata IBU terus mengalir laju..mujur ader Zulkamil Iqram.Klau lah IBU sorang diri kat rumah masa tu x tau la sampai kul baper IBU dok bertilamkan lantai dapur yg sejuk..berbantalkan serpihan gelas kaca yg bertaburan.

Dgn rasa badan yg masih melayang..IBU gagahkan jugak bangun & bersihkan lantai dapur yg penuh dgn serpihan kaca. lepas tu IBU terus baring kat sofa dgn juraian air mata yg x berhenti2..tanda kesyukuran IBU masih lg bernyawa,tak der luka aper..risau gak klau IBU jatuh teruk sampai effect pada bayi dlm kandungan.
Zulkamil Iqram setia di sebelah IBU..lapkan air mata IBU dgn tuala mandi dia..agaknyer itu yg tercapai tgn kecil utk lap air mata IBU..usapkan tgn IBU..check tgn kiri & kanan IBU mana la tau ader luka2 disebabkan serpihan kaca yg terhempas (agaknyer klau hati IBU terhempas..mcm tu ke pecahnyer?) Letakkan telinga di perut IBU..konon2 nak dgr suara adik baby dia nangis ke tak ler tu...

Zulkamil Iqram..walaupun ABANG kecik lagi..seolah2 mcm ABANG faham kesakitan IBU..kesedihan IBU...

IBU sayang ABANG.....

Masa IBU mencoretkan catatan nie..air mata IBU mengalir syahdu..hiba..gembira dgn sikap keperihatinan ABANG pd IBU mlm semalam..