Ya Allah..ku terima ujian Mu ini....

Saturday, January 1, 2011

Hari nie thn baru 2011..should be permulaan kpd yg baik2 shj...tp aku....seksanye nak mnanggung ujian nie..mampukah aku bertahan? Aku dah puas menderita , menangis dlm hati..menahan sakit...nak mengeluh pun x guna..semua nye kerana kealpaan aku..segala2nye dah tlambat buat aku...silap aku jugak..akhirnye aku di nasihatkan menamatkan shj hubungan kami tp bukan hari nie...perpisahan nie boleh mendatangkan risiko kpd aku & kandungan aku...aduh...nak tgu smpai aku selamat bersalin baru kene selesaikan satu persatu...sesaat pon aku dah terseksa inikan pulak lg 2-3 bln...dah la tu...igtkan klau dah berpisah leh selesai mcm tu jer ke??ader plak kesan sampingan....Ya Allah....kuatkan la iman & semangat ku dlm mengharungi ujian nie...

Saspen x? Tu yg tersurat..yg tersirat..?berat mata memandang berat lg aku menanggung. Sejak 2-3 hari kebelakangan nie aku asik menangis dlm hati jer....dan smlm adalah kemuncak kpd segala masalah & kesabaran aku.

Hari nie..aku mmg dah x leh tahan...bersama anak aku Zulkamil Iqram kami menuju ke Klinik Pergigian An Nur Masai. Gigi geraham kanan ku yg dah blubang nie mesti di tampal..Dulu dah pernah tampal masa zaman2 sekolah tp dah pecah..hari ke hari pecah nye makin teruk. Ingat kan leh tampal tp doctor ckp mmg dah teruk sampai ke gusi & mesti di cabut. Memandangkan aku sdg hamil nak masuk 8 bln doctor suruh buat selepas bsalin.

Ya Allah..nak tunggu selepas bsalin? Mmg meroyan la aku lepas nie..nak minum air pun siksa inikan plak nak makan aper2. Klau aku cabut mmg dah x der gigi geraham sbelah kanan la..yg tinggal pon gigi geraham bongsu yg hidup segan mati x mau tu...

So..start skrg kene menabung la aku utk pisahkan gigi geraham yg dah berlubang & gigi geraham bongsu tu..pastu wat gigi geraham palsu 2 btg..Kos nyer?mmg tinggi sikit la tp bukan wat serentak kan..satu2 sbb kene wat selang sebulan..sempat la dpt gj ujung bulan...

Buat masa nie aku di bekalkan dgn ubat tahan sakit & antibiotik yg x power...Boleh la asalkan aku x menderita lagi..