Dapur Chef Malas - Bawal Sambal Campur

Sunday, June 5, 2011


Pasai pa Dapur Chef Malas?? Sbb Chef nie mmg malas masak, tp sekali masak mmg boleh tahan jugak la.. (haha..kes puji diri sndiri). Tp nak tgu Chef masak yg besh2 mmg bjanggut la...smgu sekali pon blm tentu..silap aribulan 2-3 bln sekali itu pon blm tentu lg tau..

So menu ari nie adalah menu yg main campak2 jer. Di sbbkan cuaca kat luar mmg patut tarik selimut je



& Chef pon dah lama x pie Kipmart shopping brg2 dapur sejak Vastata Boy menjengah ke muka bumi Allah nie...so Chef masak mgunakan aper yg ada kat dapur.

Ari nie Crispus Boy x dak..dia pie lepak umah nenek dia smgu sbb cuti skolah..Mr Babah plak klau mkan mesti nak yg ada kuah. Klau ikan tu mesti nak goreng garing2. Klau ikan selar kecik ke sepat ke leh la garing2. Nie ikan bawal..tp Chef goreng gak la ala2 garing. So Chef masak all in yea..Kan Chef dah kata Chef nie mmg malas masak..so semua main campak jer...

Hasil nyer...tarraaaaaaaaaaaaaaaa........
*
*
*
*
*


Kan Chef dah kata Chef nie mmg malas..so ikan bawal tu Chef goreng ala2 garing sikit, pastu tabur kuah sambal yg di campur carrot & kentang dadu. Chef nie klau masak ape2 mesti nak letak carrot. Lantak la org kata pelik ke ape ke kan..sbb Crispus Boy mmg suke makan carrot. Walaupon ari nie dia x dak..sbb carrot & kentang tu je yg ader dlm peti ais ajaib Chef.

Mr Babah masa nak senduk lauk siap tnye.." lauk masak aper nie?" Pepe la Mr Babah..janji sodap & Mr Babah berselera makan kan..
Chef....

0 comments: