One Day @ S'pore

Thursday, December 22, 2011

Dah lama peram N3 nie..baru nak publish. Kekadang ayat yg di paparkan mcm x mnarik utk di baca. Maybe terlalu pnjang atau bbelit2. So byk kali gak la di edit supaya nmpak ringkas & mnarik di baca.



Nie kali ke-3 masuk S'pore pd Sept'10 & tgh preggy 4 month. Punyer la nak cover perut tu sbb ade statement yg yg mngatakan klau foreign yg preggy nak msuk S'pore mcm2 procedure yg akan di lalui atau lebih tepat sbenarnya k'jaan S'pore x mngalakkan foreign bsalin kat S'pore. Sejauh mana kbenaran tu x pasti plak. Urghh!! Aku pon x mau bsalin kat oversea..dgr mcm besh je kan..hakikatnye..



Kali nie aku gie bcuti ngan 
Schenna & Chad. B4 masuk S'pore kite bfast dulu kat JB Sentral sbb kos kat S'pore mmg double.



kite makan kenyang2 dulu ek...


So destinasi pertama kami adalah S'pore Flyer yg dikatakan tbesar di dunia. tak pasti plak aku kebenaran info tu sbb nie je la satu2 nye yg aku dah jejak. Even The Eye M'sia pon aku blm smpai lg. punye la nak adventure..kamil btiga pergi mnaiki public transport sampai tsesat2 & salah jln. dah la nak menapak dari MRT Promenade Station ke S'pore Flyer makan masa dekat 45 minit...tu dah satu hal..slah exit plak..should be exit "A" tp ter exit sbelah lain. Mau dekat sejam gak mnapak dgn perut boyot aku nie. Map mmg sentiasa kat tgn tp ampeh gak.Scroll utk tgk pmandangan spnjang pjlanan ke S'pore Flyer


hehehe..cute kan bot kepala itik di atas jln raya..

Haa..dah nmpak pon S'pore Flyer...moh kite beli tiket dulu ek...



Ok la naik S'pore Flyer nie & satu kapsul leh muat ant. 15-20 org. Ade aircond lg so x terasa panas atau bau2an aroma yg krg enak. Not bad la dpt mnyaksikan panorama S'pore dari udara & aku plak yg rasa jemu dok lama2 dlm kapsul tu.


b4 masuk dlm kapsul S'pore Flyer..kene Q dekat 45 minit gak


pas nie kite gie USS plak..


 padang aper la tu ek..


 yg mana satu shipment aku nie?


 bangunan2 unik kat S'pore


pmandangan dr atas


souvenier kat kedai bwh S'pore Flyer


Dah puas naik S'pore Flyer kami pergi ke USS plak..Tak masuk pon sbb tiket dah sold out..Jejalan je kat area USS.
nie tgh tgu shuttle ke USS


Hard Rock Cafe USS.Tgu Mr Babah reply sms nak T-shirt ke Cap..last2 satu ape x beli..lmbt sgt reply.


Campak duit impian akan tcapai..ye ker??


Isk3..nak lawan perut aku nie..


The Merlions hanya dia atas tapak tgn kami jer..eceh ceh ceh...


Tgk tu...x gosok gigi..eeei..


aku suka dok lama2 kat sini..best tu kene semburan air..sejuk sikit.


Wah..sampai gak aku kat USA..eh silap..USS


Nie la USS yg tgh top kat Asia..


jom masuk..ek eleh..mcm ader tiket je kan..

Seharian kami btiga kat S'pore Flyers & USS (kat luar je)..So dah penat jln ngan perut boyot aku nie..Kami smpai umah dlm kul 9.30 mlm..Masing2 kepenatan & bengkak2 kaki..Seb baik aku leh btahan & x kene simpul biawak. Masing2 tido mcm org mati punye penat..

Tak per..Insyaallah aku akan smpai lg ke USS..Kali nie kene booked tiket awal2..Nak bwk Crispus & Vastata la...





0 comments: